Formål med kurset
Gjennom økt kunnskap om teamsammensetning og ulike atferdstrekk hos de ulike medarbeiderne er målsettingen at gruppen skal få økt forståelse og bevisstgjøring på hvordan de optimalt både kan utfylle, støtte, motivere, kommunisere og samhandle med sin leder og kolleger i hverdagen.Kurset kan gjennomføres digitalt eller fysisk. Pris avhenger av antall deltakere, ta kontakt med oss for mer informasjon og tilbud.
Kursets innhold
Teambygging handler om det å bygge relasjoner mellom mennesker som av ulike årsaker skal samarbeide. Dersom vi har fokus på å styrke tilliten og tryggheten i relasjonene i teamet, vil brofestene mellom teamets medlemmer styrkes på en slik måte at uenighet bidrar til utvikling og fremgang i stedet for konflikter og stagnasjon. Teamutvikling handler derfor i stor grad om å gjøre teamet i stand til å forstå hva som fremmer og hemmer dem – både i og utenfor teamet.
Kurset bygger på workshop med oppgaver og øvelser
Kurset vil ta form som en workshop i kombinasjon med foredrag for å gi innsikt og en teoretisk forankring i atferdsteori og teamarbeid. Kurset gjennomføres med øvelser og trening, slik at grunnlaget legges for økt kompetanse og kontinuerlig forbedring gjennom medarbeiderens hverdag. Medarbeiderne vil også motta øvelser som det er ønskelig at det fokuseres på når de går tilbake til jobbhverdagen.
Om Persolog profilanalyse
Karrierehuset benytter det internasjonalt anerkjente verktøyet Persolog® profilanalyse, som er et verktøy for teamutvikling og som gir oss et bilde av hvordan gruppen jobber sammen, teamets samhandlingsrepertoar og de ulike rollene teammedlemmene gjerne tar i ulike situasjoner. Verktøyet legger et svært godt grunnlag for å øke kompetanse og forståelse rundt temaene kommunikasjon, samarbeid og motivasjon. I gjennomføring av slike samlinger ser vi en betydelig verdi i at samtlige medarbeidere, i forkant av samlingen, har gjennomført en personfaktorprofil fra Persolog. Dette for å øke kompetansen både på det å få en forankring rundt egne atferdstrekk, hvordan disse virker på omgivelsene, i tillegg til å kunne lese omgivelsene bedre, samt gjøre tilpasninger til denne. Det å skape en bevissthet rundt typiske atferdstrekk som indikerer hvordan vi mennesker ønsker å bli møtt og kommunisert med, gjør at man blir merkbart mer effektiv i møter med mennesker. Hver medarbeider vil få tilsendt en tilgang til en slik analyse som de i ro og mak kan gjennomføre digitalt før vi møtes.